Sidorhttp://lasaskrivasamtalalara.blogspot.se/2014/10/hej-marcus.html#comment-form

torsdag 23 oktober 2014

Ett brev till Ombeni


Hej! Ombeni

Jag heter Jinwon och studerar på Komvux. Jag läste i boken om dig och Maua.

När jag läser boken, såg jag du känner mycket skuldkänslor mot Isabella. Jag känner sorglig så jag vill ge goda råd till dig.
Du känner du är självisk när du rymde från rebellerna. Men du var bara en svag tjej eftersom det fanns något val till dig. Alla kan vi drabbas av skuldkänslor. Du behöver alltid inte känner skuldkänslor.

Jag vill ge goda råd till dig när du kommer ur skuldfällan.
Första, bor du tänka gruvligt är det riktigt skuldkänslo ?eller bara fantasier.
Andra, rekommenderar jag dig att försöka att hitta någon att tala med exempelvis en kurator eller kompisar.  Det är hjälpsamt för att känner bättre och släppa skuldkänslor.

Jag rekommenderar också att försöka hitta Isabella i Kongo. Om det är svårt att åka själv, du kan kontakta med andra människor och be hjälp föreningen. T.ex. röda korset.
Klandra inte själv mycket. Bara glad och nöjd. Försöka att studera vidare. Släppa skuldkänslor och bli fri från det. Du är ung och underbar tjej så du förtjänar att känner frihet.

Med hälsligar
Jinwon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar