Sidorhttp://lasaskrivasamtalalara.blogspot.se/2014/10/hej-marcus.html#comment-form

onsdag 8 oktober 2014

Hunden är människans bästa vän



Jag läste sidan 81-95. Det var intressant att läsa och jag var chockad när jag läste.

Ombenis hund, Gösta dog. Jag hade en hund som heter ”Jerong” han dog 2 år sen. När jag läste boken, påminde jag om min hund. När han dog, var jag ledsen eftersom han hade varit med min familj för 15år.
Jag tycker att hunden kan bli att människans bästa vän, specielle människor är ensamma. Men jag tycker att hunden är en av bäst vän för människan. Människor skulle ha vänskap med människor. Hunden är djur som behöver människors hjälp.
Jag såg flera gånger ensamma människor i Sverige. De har ofta med hundar, katter. Men de blockerar ofta relation med människor. Jag känner syd om dem.

Jag tycker att läsa boken var mycket intressant och bra .




1 kommentar:

  1. Jag håller med dig att hunden är en bästa vän. Jag har många hundar tidigare. Jag var jätteledsen när de dog därför jag vill inte skaffa mer hunden. Men människor behöver kärlek båda från andra människor även från djur.

    SvaraRadera