Sidorhttp://lasaskrivasamtalalara.blogspot.se/2014/10/hej-marcus.html#comment-form

måndag 29 september 2014

Tankar om prestation


Vi hade en diskussion om All in i dag. Många hade åsikter om boken. Vi frågade varandra om svåra ord och pratade om varje sida.

Min klasskamrat förklarade att Emma tog beslut för att bekämpa sin prestationsångest.  Men hon mådde inte bra när hon inte presterade bra. Hon fokuserade alltid på att bli den bästa simmaren i världen. Tyvärr visade det sig att hon hade ätstörningar. En läkare förklarade att hon borde sluta simma. Hon borde sluta simma och ta hand om sin hälsa. Äntligen slutade hon att tävla men hon fortsatte att simma för att må bra utan  att tävla.

Jag tycker att  populära idrottsmän ofta har mycket press på sig och därför blir de stressade.  De fokuserar mycket för att  vinna. Det är mycket svårt   och jobbigt att bli bäst. Att vilja bli bäst och inte lyckas kan vara en svår börda att bära i livet. Jag tycker att man trivs deras liv genom att inte bara borde fokusera på framgång. Denna attityd gör att man blir ledsen och deprimerad. Men människor behöver positiva erfarenheter för att  må bra.

Jag minns när jag jobbade och studerade i Korea, jag hade  svåra uppgifter som var betungande. Jag kämpade för att visa kreativa och bra lösningar på mina uppgifter. När jag lyckades kände jag mig nöjd och självständig.  

Diskussionen var bra. Vi samarbetade tillsammans utan lärare. Vi samarbetade tillsammans för att förstå ord och meningar, det var mycket hjälpsam att förstå innebörden i boken. Jag ser fram emot att läsa denna bok längre fram, jag undrar om vad sitt liv ska hända.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar