Sidorhttp://lasaskrivasamtalalara.blogspot.se/2014/10/hej-marcus.html#comment-form

onsdag 24 september 2014

Rädsla för vad andra tycker

I dag hade vi en diskussion om All IN.  Vi diskuterade innebörden i boken. Många hade åsikter om boken. Thwe Thwe menade att även om man har dåliga tider i livet, så är det upp till var och en att göra något bra av livet. Men Emma kunde inte styra sitt liv och hade inte bra självkänsla när hon var ung. Min klasskamrat Sandeep förklarade att Emma ställde ut sina medaljerna i simhalle för att hjälpa och motivera andra simmerskor. Emma var både stolt och glad.
Jag tycker att Emmas identitet var komplicerad, när hon vann guld. När hon var ung så hade hon framgångar. Hon hade låg självkänsla och kunde inte bestämna själv över sitt liv och hon var alltid tacksam mot alla andra.
Emmas situation får mig att tänka på hur många skådespelare, som blev populära när de var unga, fick komplicerade identiteter.
Emma borde vara tacksam mot sin publik i stället för att oroa sig för vad de tycker om henne.
Jag hade också många rädslor när jag var ung. Jag var rädd för hur min framtid skulle se ut. Men när jag började tro och lita på Gud, började mina rädslor om livet att minska. Även om vi tror på Gud så kan olyckliga saker hända oss, men jag tror att vi kan överkomma detta genom att be till Gud. Det är bättre att tänka mindre och uppskatta allt i livet. Jag är glad om jag kan äta mat varje dag och bo i ett varmt hus.
Emma är både snygg och framgångsrik, men trots detta så mår hon dåligt. Jag tycker att hon inte var nöjd och tacksam i livet.
Jag skulle vilja föreslå henne att byta syn i livet. Jag tycker att hon borde tänka mindre på vad andra tycker om henne.
Diskussionen var mycket intressant. Det var bra att prata om självkänsla och att gå emot rädslor. Jag kunde inte förstå allt i boken, eftersom hon beskriver en mycket känslig och komplicerad period i sitt liv, använder hon svåra ord. Jag tror att det kommer bli mycket enklare att förstå om denna bok längre fram, när jag har läst lite mer av boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar