Sidorhttp://lasaskrivasamtalalara.blogspot.se/2014/10/hej-marcus.html#comment-form

måndag 22 september 2014

Rädslor för vad andra tycker-ALL IN


I dag hade vi en diskussion om All IN.  Vi diskuterade innerbörden.

Om diskussionen:
Många hade åsikter om boken. Thwe Thwe menar att även om man har dåliga tider och bra tider i livet, så är det upp till var och en att göra något bra av livet. Men Emma kunde inte leda sitt liv och hade inte självkänsla när hon var ung.
Min klasskamrat Sandeep förklarade att Emma lämnade medaljerna i simhallen. Sandeep förklarade även att Emma kunde hjälpa och motivera andra simmerskor. Emma var både stolt och glad.

Vad jag tycker:
 Jag tycker att Emmas identitet var komplicerad, när hon vann guldet. När hon var ungdom så hade hon framgångar. Hon hade inte självkänsla och kunde inte bestämna själv i sitt liv och hon var alltid tacksam till alla andra.

Jag minns hur många skådespelare som började bli populära när de var unga, Det såg ut som att de hade en komplicerad identitet.

Emma måste vara tacksam till publiken, hon oroar sig för mycket kring hur andra tycker om henne.

Jag hade också många rädslor när jag var ung, jag var rädd om hur min framtid skulle se ut.

Men när jag började tro och lita på Gud, började mina rädslor om livet minska.
Även om vi tror på Gud så kan olyckliga saker hända oss, men jag tror att vi kan överkomma detta genom att be Gud.

Det är bättre att tänka mindre och uppskatta allt i livet. Jag är glad om jag kan äta mat varje dag och bo i ett varmt hus.

Emma är både snygg och framgångsrik, men trotts detta så mår hon dåligt. Jag tycker att hon inte var nöjd och tacksam i hennes liv.

Jag skulle vilja föreslå till henne att byta syn i livet. Jag tycker att hon måste tänka mindre på vad andra tycker om henne.

Avslutning:
Diskussionen var mycket intressant. Det var bra att prata om självkänsla och att gå emot rädslor. Jag kunde inte förstå allt i boken, eftersom hon är mycket känslig och komplicerad. Jag tror att det kommer bli mycket enklare att förstå om denna bok senare, när jag har läst lite mer om denna bok.


1 kommentar:

  1. Nu får du två uppgifter av mig.
    1. Rätta denna text och publicera den nya texten.
    2. Lyssna och härma mig som läser din text. Se inlägg på min blogg. Läs upp texten för mig på måndag.

    SvaraRadera