Sidorhttp://lasaskrivasamtalalara.blogspot.se/2014/10/hej-marcus.html#comment-form

måndag 17 november 2014

Varför bli Viktor mördad?(diskuterande text)


Varför bli Viktor mördad?


Viktor Strandgård hittas brutalt mördad mitt på altargången. Han var viktigt person i kyrkan. Jag tycker att han mördad i människor som har motsats opinions eller fanatiker. Det finns många taper av kristna hela världen, har de slagits varandra. Å andra sidan mördades han i vanliga brottslingar eller någon hade fientlighet.

Jag tycker att han mördades människor som förhålla sig religion.  Kanske brukade han missbruk sin spådom. Eller fanatiker hade fientlighet mot honom. Det händer oftast hela välden. Några människor har missbrukat deras religioner och hämnd mot varandra. Han hittades i kraftkällans kyrka. Jag tycker det är en av tydligt bevis.

Å andra sidan mördades han i vanliga brottslingar eftersom han hittades brutalt mördad och någon hade fientlighet mot honom. Jag tycker han var viktigt och bra person i kyrkan men han hade dubbla personlighet som Jekyll och Hyde.

Jag tror att han mördades människor som förhålla sig religion. Religiös konflikt kan bli allvarligt och skada med gift. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar