Sidorhttp://lasaskrivasamtalalara.blogspot.se/2014/10/hej-marcus.html#comment-form

tisdag 27 maj 2014

Reflektion om dödstraff

Reflektion om dödstraff

Jag är nöjd  med min insats under debatten, eftersom jag har lärt många ämnesord om dödsfraff  och att kunna tala med olika verksamma metoder.


Att höra andra människor i debatter var roligast. men det var svårt att hitta material på internet. Ibland kände jag mig arg och frustrerad när jag läste om hemska och kriminella personer.

Förra veckan hade jag en debatt, jag hade tre argument. När jag förberedde dessa argument så kände jag mig nöjd eftersom det är mycket logiska argument. Jag skulle egentligen bara ha ett argument enligt instruktionerna. Jag måste även hålla tiden och endast tala i 3minuter. Jag gjorde om detta och hade då bara ett argment. Jag har insett att det är mera effektivt att bara tala i en kort tid för att övertyga människor. Jag skulle tycker att min bedömning är 8 av 10. 

1 kommentar:

  1. Tack för din reflektion. Ibland har man fler än ett argument men till den här uppgiften skulle ni bara ha ett argument. Jag tycker att det var bra att du gjorde om din argumentation och jag tycker att du ska var nöjd med din insats.

    SvaraRadera